Egy fotóstúdió meglátogatása során az avatott szem számára sok minden nagyon hamar nyilvánvalóvá válik. Ez nem más, mint a fotóstúdió aktuális, azaz pillanatnyi felkészültsége. De mit jelent ma felkészültnek lenni? Egy működő vállalkozás felkészültségét, mint előnyt talán a versenyszektor résztvevői érzik leginkább. De nem kell versenyszférában dolgozni ahhoz, hogy az ember tudja – ha nem naprakész, nem készült fel, akkor idővel, de egyre kevésbé fogják az ő szolgálatatásait igénybe venni. Ez itt, a fotós világban sincs másként. Az emberszeretetből, barátságból, meg persze kényelemből még csak-csak megalkuszik azzal, hogy esetleg éppen nincs az őt kiszolgáló személyzet formában, vagy kissé le vannak maradva az ágazatukat érintő információk terén. Egy fotóstúdió számára az a vég, hogyha az ott dolgozóknak lövése sincs például a fényképezőgépekhez, a fénytechnikához és egyébként sem kenyerük a kreativitás. Ez egy kreatív tevékenység folytatásához elengedhetetlen, hiszen – jobb esetben – kreatívoknak adnak folyamatosan otthont szolgáltatásukon keresztül, így elengedhetetlen, hogy egy nyelvet beszéljenek.

Egy sor jó tanácsot lehetne adni, hogy miket érdemes csinálni és miket nem. Nézzük a jótanácsokat, hátha azok is elegendőek lesznek.

A fotóstúdió elérhetősége

Egy ilyen létesítmény eredményes üzemeltetéséhez nélkülözhetetlen modern világunkban az internetes, telefonos elérhetőség. A netes talán jobban, mint eddig bármikor. Az a fotóstúdió, ami nem rendelkezik webes eléréssel, nem sok esélyt ad magának – a gúglizó tömegeket tekintve legalábbis biztosan nem. Ha vendégei odaszoktak és elégedettek, akkor nyilván nyert ügye van, mert akik hozzá járnak, azok tudják, hogy mit kapnak és tökéletesen megfelel számukra. Az új érdeklődők számára azonban érdemes megkönnyíteni a dolgát, ha már így is, úgy is rákeresnek mindenre a neten. Hát segítsünk nekik egy kicsit! 😉

A vevőcsalogató marketingfogások egész arzenálja áll a rendelkezésünkre, mégis a leghatékonyabbnak a saját, nyilván pozitív tapasztalaton alapuló személyes ajánlások, valamint az inernetes hirdetések bizonyultak. Ez utóbbiban lehetnek fizetett bannerek is, de a kulcsszavas keresések is jó eredményekkel kecsegtetnek.

fotóstúdió

A fotóstúdió megközelíthetősége

Az egyik legfontosabb szempont, hiszen egy fotósnak általában huzamosabb időt kell szentelnie a tevékenysége minőségi elvégzésére, így meggondolandó számára, hogy bevállaljon-e egy több, mint egy órás oda utat, a pár órás effektív fotózást és mondjuk az odautazás időtartamával megegyező hosszúságú hazautat. A stúdió és a műtermek elhelyezkedése valószínűleg az egyik legkényesebb momentuma egy ilyen létesítmény sikeres működtetésének.

A fotóstúdió belseje

Egy, a korral haladóbb szellemű fotóstúdió a honlapján is mutat valamit a stúdió telephelyéről, annak elosztásáról, felszereltségéről, a reálisan elérhető természetes és persze az eszközökkel kialakítható mesterséges fényviszonyok potenciális lehetőségeiről.

Egy fotóstúdió felkészült személyzete

Talán ez a leginkább „érezhető”, az ember által hozzáadott érték, ami képes kihozni kevés összetevőből is a legtöbbet és javaslataikkal kreativitásunknak egy egészen új dimenzióját élhetjük meg. A tapasztalt és konstruktív szakmai segítség nagyon nagy ajándék, érdemes megbecsülni azt.

 

A felkészült fotóstúdió